PROGRAM KONCERTU

  1. Georg Muffat
    Adagio z Sonaty D-dur
  2. Johann Sebastian Bach
    Sonata G-dur, BWV 1021 / Adagio – Vivace – Largo – Presto
  3. Arcangelo Corelli
    Sonata Da Chiesa C-dur, op. 5, Nr 3 [12] / Adagio – Allegro – Adagio – Allegro – Allegro
  4. Johann Sebastian Bach
    Suita e-moll BWV 996
  5. Georg Friedrich Händel
    Sonata A-dur, HWV 372 [8] / Adagio – Allegro – Largo – Allegro
  6. Francesco Antonio Bonporti
    Inventione g-moll, op. 10, Nr 4 [10] / Largo – Balletto – Aria – Corrente

O WYKONAWCACH

JUSTYNA SKATULNIK (Polska/Niemcy) – skrzypce barokowe
Urodziła się w Piotrkowie Trybunalskim. Jest stypendystką Programu „Młoda Polska” Narodowego Centrum Kultury (2016) i Marszałka Województwa Łódzkiego (2014). Absolwentka Łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec prof. Tomasza Bartosiaka. Brała udział w licznych warsztatach i sesjach artystycznych muzyki dawnej (29. Międzynarodowa Akademia Händlowska w Karlsruhe, Ensemble-Akademie z Freiburger Barockorchester, Akademia Bachowska z Akademie für Alte Musik Berlin). W 2014 r. rozpoczęła studia w Hochschule für Musik und Tanz Köln w klasie skrzypiec barokowych prof. Richarda Gwilta. W 2015 roku wraz z zespołem Gradus ad Parnassum została finalistką Deutscher Musikwettbewerb. W tym samym roku z zespołem Cordatus zdobyła pierwszą nagrodę w poznańskim konkursie „Forum muzyki dawnej”. W sezonie 2015/16 była członkiem European Union Baroque Orchestra (dyrekcja Lars Ulrik Mortensen). Współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami muzyki dawnej w Europie, w szczególności z Concerto Köln oraz Gaechinger Cantorey (Internationale Bachakademie Stuttgart) oraz z Cölner Barockorchester i Vasa Consort jako ich koncertmistrz.


FELIX SCHÖNHERR (Niemcy) – klawesyn
Felix Schönherr wychowywał się w Poczdamie w rodzinie z muzycznymi tradycjami. Studiował dyrygenturę chóralną, muzykę kościelną a także klawesyn na uczelniach w Lipsku, Kolonii i Amsterdamie. Jego nauczycielami byli Marcus Creed, Kris Verhelst, Ketil Haugsand oraz Menno van Delft. Koncertuje z zespołem „Paper Kite”, który specjalizuje się w wykonawstwie kameralnych kantat i muzyki kościelnej na głos, dwoje skrzypiec i basso continuo z XVII i XVIII wieku. Zespół ten zdobył nagrody na międzynarodowych konkursach oraz wydał płyty CD, a także wyprodukował dwa muzyczne filmy. Istotnym filarem jego działalności jest współpraca z teatrami w ramach produkcji barokowych oper (Theaterakademie Hamburg, Stadthalle Kirchheimbolander, Oper Bonn, Aalto Theater Essen). Współpracuje regularnie z dyrygentami takimi jak Peter Neumann i Ruben Dubrovsky. Od 2022 jest on asystentem Kantora przy kościele św. Tomasza w Lipsku. Z racji tej funkcji koncertuje on z Gewandhausorchester oraz Thomanerchor podczas koncertów w Thomaskirche. Poświęca się również muzyce współczesnej i eksperymentalnej jako kurator i organizator festiwalu „Guterstoff” w Kolonii, jest także założycielem stowarzyszenia Verein für Zeitgenössische Musik forma Lepzig e.V.